Openingstijden
De praktijk is geopend op werkdagen van 8.00 uur tot 17.00 uur
De assistente is bereikbaar van 8.00 uur tot 10.30 uur voor het maken van afspraken en het stellen van vragen. Ook kunt u een uitslag opvragen.
Om 10.30 uur hebben we even een werkoverleg met de kans op een bakje koffie. Na 11.00 uur is de praktijk weer telefonisch bereikbaar. Van 12.00 uur tot 13.00 uur is de praktijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. lunch. Na 13.00 uur kunt u ons weer bereiken voor het stellen van vragen en opvragen van uitslagen. Afspraken maken doen wij in de ochtend.
De Receptenlijn kunt u 24 uur per dag bereiken op 0318-582322, onder werktijd kunt u bellen met 0318-501240 en kiezen voor optie 3.
Het kan zijn dat de assistente in de middag soms niet bereikbaar is, dan zijn we met andere werkzaamheden bezig. Dan kunt u ons altijd de volgende werkdag weer bereiken. Als het dringende spoed is kunt u de spoedlijn bellen, kies dan voor optie 9.
Buiten deze uren kunt u voor dringende medische zaken die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag, terecht bij de Huisartsenspoedpost Gelderse Vallei, Willy Brandlaan 10 te Ede. U dient eerst telefonisch contact op te nemen via 0318-200800.
Website: https://www.huisartsengeldersevallei.nl/huisartsenspoedpost
Bereikbaarheid
De praktijk is telefonisch bereikbaar:
8.00-10.30 uur
11.00-12.00 uur
13.00-17.00 uur
Wegens drukte en andere werkzaamheden die gedaan moeten worden, kan er soms een bandje op staan. Bel dan de volgende dag terug, of voor spoed kies een 1.
Tussen 10.30 en 11.00 uur en tussen 12.00 uur en 13.00 uur zijn wij alleen bereikbaar voor spoedgevallen.
De praktijk is gevestigd in het Gezondheidscentrum Veenendaal
Nijverheidslaan 1 F, 3903 AL Veenendaal
Praktijknummer: | 0318-501240 |
Spoednummer | 0318-582323 |
Receptenlijn | 0318-582322 |
Praktijkondersteuning: | |
– Harmke van Wieringen | 0318-582324 |
– Petra Postma | 0318-585357 |
Afspraak maken
Belt u voor het maken van een afspraak ’s morgens tussen 08.00 uur en 12.00 uur.
De assistente zal u vragen uw klachten toe te lichten. Zij is bevoegd diverse medische problemen telefonisch op te lossen en ze kan op deze wijze het spreekuur gerichter plannen.
Maakt u een dubbele afspraak als u denkt meer tijd nodig te hebben. Maakt u, als het gaat om meerdere personen, voor ieder een afspraak.
Bij afwezigheid van uw eigen huisarts kunt u alleen voor spoedeisende zaken bij een collega terecht.
U kunt ook een afspraak maken als u een account heeft voor MijnGezondheid.net
Spoedgevallen
Voor (ernstige) spoedgevallen en EHBO kunt u vrijwel altijd direct terecht. Als u van tevoren even belt, houden wij rekening met uw komst.
Spoednummer: 0318-582323
De praktijk is geopend op werkdagen van 8.00 uur tot 17.00 uur
Spoed buiten openingstijden:
Is uw eigen huisarts gesloten en heeft u klachten die niet kunnen wachten tot het volgende spreekuur? Bel dan (buiten kantoortijd, in het weekend of op een feestdag) met Huisartsenspoedpost Gelderse Vallei: (0318) 20 08 00. Houd uw persoons- en medische gegevens bij de hand. Let op: De huisartsenpost werkt alleen op afspraak.
Wanneer er sprake is van een levensbedreigende situatie, belt u direct 112.
Contactgegevens huisartsenpost
Huisartsenpost Gelderse Vallei
Willy Brandtlaan 10
6710 BK Ede
Telefoon: (0318) 20 08 00
Zie Website: Huisartsen Gelderse Vallei – Huisartsen Gelderse
Huisbezoek
U kunt tussen 08.00 uur en 10.30 uur een visite aanvragen, indien u om medische redenen niet in staat bent om naar de praktijk te komen. De assistente zal de reden en urgentie van het huisbezoek navragen en beoordelen.
Telefonisch spreekuur
U kunt tussen 08.00 uur en 10.30 uur een telefonisch consult van uw huisarts aanvragen. Het gaat daarbij om zaken die de huisarts telefonisch kan beoordelen en behandelen. De huisarts belt u in de regel tussen 12.00 en 13.30 uur terug. Dat kan soms ook later of zelfs eerder zijn, dat ligt aan de drukte van de desbetreffende dag.
Herhaalrecepten
Voor het herhalen van medicatie zijn er drie mogelijkheden.
- Via de receptenlijn, tel. 0318-582322, kunt u 24 uur per dag een antwoordapparaat inspreken.
- Via ons algemene nummer: 0318-501240 kunt u kiezen voor optie 3
- Via de MedGemak app
- Via het inleveren van uitgeknipte medicatie-etiketten in de doos op de balie bij de assistentes.
Voor alle methoden geldt dat de medicatie opgehaald kan worden bij de apotheek, nadat u een mail heeft gehad van hen dat het klaarligt.
Uitslagen opvragen
U kunt vanaf 09.00 uur -10.30, vanaf 11.00-12.00 en vanaf 13.00-14.00 uur bellen met de assistente om uitslagen van onderzoeken op te vragen.
Praktijkassistente
Het assistentenspreekuur op het laboratorium is uitsluitend op afspraak.
Hier kunt u terecht voor allerhande zaken als: bloeddrukmeting, bloedsuikermeting, Hb-bepaling, wondbehandeling, hechtingen verwijderen, injecties, uitstrijkjes in het kader van het bevolkingsonderzoek, etcetera.
Enkele onderzoeken die door uw huisarts zijn aangevraagd kunnen hier ook plaatsvinden, bijvoorbeeld ECG’s, longfunctieonderzoek, 24 uurs-bloeddrukmeting, 30 minuten bloeddrukmeting, etc.
Praktijkondersteuner
Uw huisarts werkt samen met enkele praktijkondersteuners.
Hij/zij kan u naar hun spreekuur verwijzen als er bij u sprake is van een ouderenzorg-probleem of een chronische ziekte die uitgebreide begeleiding nodig heeft, zoals bijvoorbeeld Diabetes Mellitus, Hart- en Vaatziekten, Astma, COPD. Daarnaast is er ook een Praktijkondersteuner Geestelijke Gezondheidszorg enkele dagen per week aanwezig.
De praktijkondersteuners kunnen indien nodig ook huisbezoeken afleggen.
Aandachtsgebieden:
Harmke van Wieringen (diabetes mellitus, stoppen met roken)
Petra Postma (hart- en vaatziekten, diabetes mellitus, stoppen met roken)
Petra de Witte (ouderenzorg, diabetes mellitus, hart- en vaatziekten)
Heleen van Genderen (diabetes mellitus, hart- en vaatziekten, stoppen met roken)
Joachien Hupkes (astma en COPD, stoppen met roken, hart – en vaatziekten)
Hanneke Welink en Danny Martherus (geestelijke gezondheidszorg)
Let op: Bij het niet nakomen van een geplande afspraak met Hanneke Welink en Danny Martherus, praktijkondersteuner GGZ, moeten wij u daar helaas 25 Euro voor in rekening brengen.
Klachtenregeling
Klachtenregeling
Uiteraard doen wij ons best om zo goed mogelijke medische zorg te leveren.
Indien u in onze praktijk desondanks een onprettige ervaring heeft meegemaakt horen wij dit graag van u.
Wij verzoeken u een klachtenformulier in te vullen waarna wij contact met u zullen opnemen.
Komt u er samen niet uit dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris van SKGE.
Zie: www.skge.nl